Monofiyat Dijital Reklam Ajansı Hizmeti
Monofiyat.com: O’dan bir marka hikâyesi…
07/19/2020
Tellekt Sosyal Medya Ajansı
Tellekt: Sosyal Medya Yönetimi
08/05/2019

Berqnet - Oltalama Saldırısı

DİJİTAL KAMPANYA


Bu Sefer Gerçekten Çok Şansılısınız







Client:
Berqnet

İşler:
Yaratıcı Strateji
Senaryo Yazımı
Dijital Tasarım
Dijital Medya Planlama

Genel Bakış

“Tebrikler! Size Maldivler tatili hediye ediyoruz, gitmek ister misiniz?”
Kim böyle bir teklife hayır diyebilir ki!
İnternet kullanıcılarının zaaflarını çok iyi bilen siber korsanlar her gün bunun gibi yüzlerce mesajla kullanıcıları “oltalayıp”, ağlarına düşüyor. Biz de, Türkiye’nin en hızlı büyüyen %100 yerli Firewall’u Berqnet olarak internet kullanıcılarının dikkatini bu saldırılara çekmek ve oltaya gelmenin aslında ne kadar küçük bir hataya bağlı olduğunu göstermek istedik.

Çözüm

‘Bir musibet bin nasihatten iyidir’ sözünden hareketle, ‘bana bir şey olmaz’ diyen internet kullanıcılarının karşısına en sık ziyaret ettikleri sitelerde, oltalama saldırılarında sıkça kullanılan cazip bir ödül kurgusuyla çıkmaya karar verdik. Bunun için de oltalama saldırılarının en çok yapıldığı tarihi seçtik:
Black Friday ve yeni yıl öncesi
Kampanya boyunca kullanıcılar internette ve sosyal medyada gezinirken küçük bir sürprizle karşılaştılar: Hediye Maldivler tatili! İnternet haber sitelerinde 1 milyonuncu ziyaretçiye özel ya da sosyal medyada bir anda Black Friday'e özel olarak çıkan bu hediye tatili kazanmak için yapmaları gereken tek bir şey vardı: Tıklamak!
Normal şartlarda ve kötü niyetle hazırlanmış bir tık oldukça pahalıya mal olabilir ve tıkladığınız anda hem sizin hem de internet ağınıza bağlı tüm cihazların şifrelenmesi ve kimlik hırsızlarının bu verilere erişmesi saniyeler sürer. Tatil fırsatını kaçırmak istemeyen kullanıcılar neyse ki bu kez şanslıydılar ve banner'ımızda yer alan oltalama butonuna tıkladıklarında büyük bir tecrübe kazanmış oldular! Berqnet.com’da yer alan landing page’imize yönlendirdiğimiz kullanıcılarla hem oltalama saldırıları hakkında uyarı ve öneriler paylaştık hem de bu saldırılardan korunmak için yapmaları gerekenleri anlattık.
Böylece siber saldırılara dair farkındalık yaratmayı ve markamızın görünürlüğünü artırmayı sağladık. 1 ay boyunca devam kampanyamız boyunca 1 milyon 90 bin kişilik bir erişim ve görünürlük sağladık. 3.500'e yakın ziyaretçi ise landing sayfamızdaki formu doldurarak eğitim dokümanımızı indirdi. Günün sonunda kimseyi Maldivlere göndermedik belki ama banner’ımıza tıklayan ve sosyal sorumluluk bilinciyle oltaladığımız herkes kendisini bekleyen siber tehlikelere karşı çok büyük bir farkındalık kazanmış oldu!

Benzer İşler

Kategorinin Tüm İşleri >